Про нас

Хто вони? Рекламна агенція Scotch!

Створення чогось нового – це довготривалий і відповідальний процес. Часто від втілення ідеї до фактичної реалізації проходить не один рік, витрачається маса сил та енергії, але наполеглива праця дає свій результат. Створення проекту – як народження дитини: ти з самого початку відповідальний за кожен її крок та маєш докласти зусиль, аби виросла достойна людина. Трохи більше півроку на рекламній ниві Закарпаття народилася агенція Scotch. Двоє веселих, креативних та відданих друзів практично з нуля розпочали свій бізнес. Тепер же прагнуть міцно зіп’ятися на ноги, вирости у творчому плані та щодня розвиватися. Аби співпрацювати зі Scotch-ем було не просто приємно, але й престижно.

Тож, знайомтеся : Рома та Аня.

Анна Кукушкіна відповідає за творчу складову агенції, Роман Сарканич – за менеджерсько-організаційні питання.

Анна: Робота в рекламі для мене розпочалася зі шкільних років. Уже тоді займалась розробкою інтер’єрів, точніше – дизайну інтер’єрів під замовлення. Цікавилася шрифтами, оформленням, однак ще тоді не знала «кухні», якихось основ. Не думала, що це буде моя основна робота, але вже тоді розуміла, що потрібно буде крутитися. Завжди любила малювати, оформлювати, розмальовувати. У мене досі вдома всі стіни у моїх стилізованих малюнках. З дитинства малювати нас з сестрою вчила бабуся, це наше сімейне покликання. Вступила до нашої «художки» (ЗХІ) легко, на спеціальність «графічний дизайн». Спочатку думала, що і навчання буде легеньке. Але потім зрозуміла, що не все так просто. Нам дали дуже великий об’єм знань, за які має бути відповідальність. У мене є розуміння: ти або зможеш цікаво і креативно втілювати всю ту теорію в життя, або станеш якимось «шаблонщиком».Без практики, постійної практики, не буде прогресу, не буде нічого. Взагалі робота в рекламі – це щодня щось нове, відкриття нових горизонтів і постійна робота над собою.

Роман: А я у рекламну сферу потрапив випадково. Чесно: до того я бачив себе в органах місцевої влади, самоврядування, як громадського активіста. Трапилося так, що довго був у пошуках роботи. З’явилась вакансія у рекламній агенції – в одній із найкращих фірм такого спрямування у місті, а може і в цілій області. Для мене це було щось нове. Пішов на співбесіду, пройшов її і затягнуло. Я, як гуманітарій, далекий від усього точного, а тут затягнуло у технічну сферу. На той момент це була одна із найкрупніших організацій із надсучасним устаткуванням (фрезери, широкоформатний друк тощо). Але все вдалося, працював менеджером, відчував цю роботу, ми були на одній хвилі.

– Виходить, що саме рекламна сфера звела таких, здавалося б, різних, але водночас людей на одній хвилі…

Роман: Десь так і є. З Анею ми познайомилися на інтелектуальній грі «Мафія». Якийсь час були в одній компанії, тусувалися. На одній із ярмарок розговорилися. Аня сказала, що шукає роботу і хоче бути дизайнером. Я ж на той момент якраз працював у рекламній фірмі…

Анна: Я сказала, що хочу працювати у рекламі. Рома почав розпитувати про тонкощі цього бізнесу, чи знайома я з таким-то матеріалом, з такою-то технікою. Відповіла коротко: «Не знаю, але я все умію, все можу, і скоро навчуся. Візьміть мене». От так і потрапили в одну фірму. Почали дружити, працювати. А потім на якийсь час розбіглися у робочих питаннях, але продовжили спілкуватися. Я пішла у рекламній сфері далі, своїм шляхом, а дорога Роми завернула у політичну сферу. Потім кожен по-своєму втомився від певних нюансів. Ми зідзвонилися і Рома сказав: «Потрібно відкривати свою справу. Свою рекламну агенцію». Не задумуючись відповіла: «Так, звісно, офіс є! Давай починати. Через місяць беремося до роботи». А потім виникло питання як назватися.. були різні варіанти..

аж тут виник Scotch! Є якась загадка появи саме такого бренду вашої рекламної агенції?

Роман: Немає загадки… Я взагалі пропонував назву якогось європейського міста. Брюссель, здається. Аня сказала, що це складно… І я взагалі нічого не розумію (сміється, – авт.)

Анна: Ну, а потім я запитала Рому: «Слухай, який вдома найважливіший інструмент? Скотч!». Тоді у мне в голові думка промайнула: «Що ми тільки не рятували за допомогою скотчу!». І кажу – будемо рятівниками у рекламі. Будемо рекламним Scotch-ем. Ми прийдемо – склеїмо, відремонтуємо все, що необхідно у рекламній сфері: від комплексного брендування бізнесу до макету чи вивіски. Прийдемо і врятуємо вас (сміється, – авт.). Скотч – це насправді унікальний предмет, необхідний кожному, у кожному домі, а значить і у кожному бізнесі.

І логотип фірми такий – мінімалістичний, але цікавий, який хочеться розглядати. Як розробляли його? Що стало натхненням?

Анна: Логотип розробляла, надихаючись популярними ужгородськими міні-скульптурками від Михайла Колодка. Популярними тоді ж були і прості шрифтові розчерки, прості моделі. Оці пам’ятнички у нас сидять на чомусь: на перилах мосту, на паркані, кам’яному мурі… Ми вирішили зробити свою маленьку людинку: голова його – це скотч, а сидить він споглядаючи на набережну. Правда, досі про це знала тільки я… (сміється).

Scotch – це така собі маленька модель рекламної родини (якщо можна так сказати), де кожен за щось відповідає. Але водночас і допомагає одне одному…

Роман: За креативність відповідає Аня, але я можу подати якусь ідею, наштовхнути її на напрямок руху в тому чи іншому проекті, у певній розробці.

Анна: Рома розвивається у творчому напрямку. Зараз уже ідеї більш оригінальні, може подати такий крутий викрут для виконання того чи іншого замовлення, яку я вже втілюю у життя. У нас тут такі взаємні «мозкові шторми»!

Анна: Наша робота – дуже багатогранна. Прийняти клієнта із усіма його «хочу» і відповісти йому нашими «можу». Треба зрозуміти, чи замовник уже має сталий бізнес, чи тільки починає і розвивається, часто звертаються тільки за одним модулем. Наприклад, зробити тільки вивіску чи надрукувати флаєр. У будь-якому випадку ти маєш розглянути всі побажання замовника та запропонувати те, чим ми можемо допомогти, чим можемо розвинути, розкрутити певним чином. У будь-якому випадку, до кожного клієнта підходимо концептуально.

Роман: У першу чергу для нас важливий саме клієнт. Ми любимо працювати з людьми і вболіваємо за розвиток їх бізнесу. Аби їхня справа процвітала і приносила кошти. Бо якщо вони зароблятимуть, відповідно і в нас буде робота і винагорода за неї. Ми перші люди, які вболівають саме за успішний бізнес, аби він продавався.

– Рушійною силою Scotch-у є Роман та Анна, але хто ж ще входить до Вашої рекламної агенції та допомагає проекти втілювати у життя?

Роман: У нас є ще один дизайнер, а також ще робочий цех (скажімо так). От ці робочі руки можуть зі шматка матеріалу зробити ту форму, яку ми бачимо в уяві. Втілити наші у ідеї у матеріальній формі. Це не просто робоча сила, це дуже правильні і умілі руки. Ті, які навіть із найскладнішого креслення роблять цукерочку.

Анна: У подальшому, звісно, плануємо розширення. Зокрема, і облаштувати більш просторий офіс. Також потребуємо креативних співробітників. Тому що часто не вистачає сил і часу на всі проекти. А насправді хочеться повноцінно віддаватися роботі над тим чи іншим замовленням, ми любимо цілком «поринати» у проект, бо тільки тоді отримуєш потрібний результат. Ще важливо отримувати задоволення від роботи. У нашій сфері це взагалі обов’язкова умова, інакше не створиш чогось насправді цінного та вартого уваги.

Друзі, а що є родзинкою Scotch-у?

Роман: Перш за все те, що ми любимо свою роботу. Так, вона стресова. Але ми у ній і нам подобається те, що ми робимо. Я часто порівнюю процес створення рекламного продукту із народженням дитини. Від ідеї започаткування до реалізації. Кожен об’єкт – це дітище, яке народжується, росте, росте, росте, набирається досвіду, набуває деталей і виходить у великий світ. Так, ця дитина час від часу може позбавляти тебе сну. Кожен клієнт – окремий живий організм, до якого потрібен свій особливий підхід.

Анна. Часто ці живі організми бувають контрастними одне одному, це протилежності. Тут навіть не скажеш, що кожному потрібен свій колір фломастеру. Тут часом просто катастрофа. Але завжди із позитивним результатом. Нам подобається вирішувати ці «катастрофи», складати паззли, розгадувати ребуси. У кожного з нас творча і відповідальна робота. У Роми – знайти контакт з кожним окремим клієнтом, знайти до нього підхід. А у мене потрібно бажане втілити якнайкраще, можливо, навіть додаючи неочікувані елементи, отримати позитивний результат. Один із наших плюсів – ми намагаємося бути максимально чесними. Чесними перш за все перед собою, а перед клієнтом – у будь-якому випадку і при всіх обставинах. За півроку нашої роботи на ринку ми бачимо уже певні результати, є прогрес. Відступати вже точно ніхто не хоче і не буде. Віримо: у нас все вийде!

– А про що мріє Scotch: кожен із вас як окремий індивід та агенція, як живий організм, загалом?

Роман: До чого я прагнув – над тим і працюю. Роблю улюблену справу. Займаюся підприємництвом, мені це цікаво. Зізнатися чесно, ніколи не думав, що буду саме так працювати. Мені дуже подобається сам процес, він захоплює: від ідеї в голові до втілення за фактом. Ми зараз куємо свою мрію. Для мене мрія – зробити уже синхронізований робочий елемент рекламної агенції, щоб усі були на своєму місці. Скажемо відверто: у місті дуже багато рекламних фірм. Це я знаю та усвідомлюю рівень конкуренції, ми це аналізували. Але готові боротися, йти до цілі. Хотів би, аби Scotch за рік-два набрав обертів, став популярнішим та отримав своїх постійних клієнтів, серйозно тримався на ногах.

Анна: У мене все простіше. Починаємо з малого і прагнемо більшого. Я мрію.. Це, насправді, непрості речі та іноді мені навіть страшно про них думати, та все ж. Хотілося б, аби замовити у Scotch-і рекламні послуги було престижно. Це по-перше. По-друге, аби це було гідно, аби ми гідно себе почували на рекламному ринку. А найважливіше – аби люди були задоволені. Аби, йдучи від нас із виконаним замовленням, вони обов’язково поверталися з новими ідеями для втілення. Хочеться, коли б питали: «О, а хто вам розробив цю концепцію реклами? Scotch? Так це ж так круто, вам пощастило!», щоб люди із задоволенням відповідали: «Так, це саме вони». Аби у нас було отаке впізнаване та хороше ім’я у рекламній сфері. Престиж не у ціновій політиці чи якомусь гламурі, а у тому, що співвідноситься зі словами «відповідальність», «грамотність» та «ви отримаєте те, чого б ви хотіли і навіть більше». А ще дуже важливий елемент комфортного колективу – аби співробітники ловили кайф від роботи, отримували задоволення від праці, щоб люди хотіли з нами співпрацювати. Ми йдемо до цілі щодня: вчимо себе підніматися на новий рівень і наша ціль – стати великою родиною. Треба розуміти: у нас є можливість бути одними із найкращих. Конкуренція так, вона є. Але ж, по суті, кожному дістається щось своє, щось найкраще своє.

Отакий він – цікавий та креативний Scotch. Зараз вони на порозі нового щаблю розвитку, а попереду – нові горизонти, нові підкорені вершини. А за цим – нові успіхи та гучні імена.